Subject: FW: Rapla maakond, Märjamaa vald, Orgita küla Märjamaa-Ringuta KP investeering IP4438
From: Pärn Kuno <[email-masked]>
To: <[email-masked]>,Laur Kõiv <[email-masked]>
Date: Thu, 29 Aug 2024 12:45:57 +0300

Transpordiamet.

Tere.

Edastan projekti IP4438 Märjamaa-Ringuta KP investeering
kooskõlastustaotluse.

Kuno Pärn

projekteerija

AS Connecto Eesti

Tuisu 19

11314 Tallinn

kuno.parn@ <mailto:[email-masked]> connecto.ee

mobiil +372 524 8337

www.connecto.ee <http://www.connecto.ee/>

From: Laur Kõiv <[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 26, 2024 4:38 PM
To: Pärn Kuno <[email-masked]>
Subject: RE: Rapla maakond, Märjamaa vald, Orgita küla Märjamaa-Ringuta KP
investeering IP4438

Tere

Edastan täpsustuseks.

Riigitee maa tuleb peale tööde lõppu korrastada. Haljastus taastada
kasvupinnase ja murukülviga vastavalt „Teetööde tehniliste kirjelduste“
peatükk nr 9 „Maastikukujundustööd“ kvaliteedinõuetele.

https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-10/teet_de_te
hniline_kirjeldus_kk.pdf

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Laur Kõiv
Sent: Wednesday, June 26, 2024 2:47 PM
To: 'Pärn Kuno' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Rapla maakond, Märjamaa vald, Orgita küla Märjamaa-Ringuta KP
investeering IP4438

Tere

Vabandame viibinud vastuse pärast, töömahtudest tulenevalt.

Palume projekti täiendada ning lisada täpsustusi, millele oleme ka
varasemalt tähelepanu juhtinud:

*	Palume asendiplaanil kajastada avatud kaeve kontuurid
(asendiplaanil ja tingmärkides).
*	Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi
ulatuses välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine
meetod) iga trassi lõigu kohta.
*	Projekti materjalidest puudub katete taastamise asendiplaaniline
joonis (kajastada taastamise ulatus) ning läbilõiked (sh haljasala
taastamine). Vastavalt Transpordiameti juhendile: „Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_te
hnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> “ lk 11.

*	Seletuskirjas palume kajastada riigitee maaüksustele rajatavate
maakaablite minimaalsed sügavuse andmed ja kaitsetorude tugevusandmed.

Lisaks palume seletuskirjas kajastada kohaliku tee nr 5040060 Orgita
-Päädeva tee ristumisel ja teeääres kulgemisel (ümber tõstetava aia
piirkonnas) rajatavate maakaablite minimaalsed sügavuse andmed ja
kaitsetorude tugevusandmed.

*	Seletuskirja palume lisada, et Tehnovõrgu riigiteealusele maale
paigaldamise korral peab tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima
asumist esitama Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis
kooskõlastatud asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise
lepingu sõlmimiseks (vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud
leping on aluseks riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks
vajaliku liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

*	Asendiplaanil on kajastatud viit kaitsetorule 450N, kuid
tingmärkides vastab kaitsetorutugevus 750N. Palume täpsustada ning
korrigeerida. Ümbertõstetava aia piirkonnas palume kaitsetoru tugevuseks
min 750N.

*	Palume täpsustada ning korrigeerida. Varasemas versioonis oli
antud lõigus kaitsetoru tugevuseks 1250N. Palume ristumistel
projekteeritava kergliiklusteega rajada kaitsetoru 1250N ning min sügavus
1,5m.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt (allkirjastatult), kas minu
e-mailile või [email-masked] <mailto:[email-masked]>
.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Laur Kõiv
Sent: Friday, April 5, 2024 4:36 PM
To: 'Pärn Kuno' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Rapla maakond, Märjamaa vald, Orgita küla Märjamaa-Ringuta KP
investeering IP4438

Tere

Oleme projekti üle vaadanud ning edastame tähelepanekud projekti
täiendamiseks/korrigeerimiseks.

*	Palume korrigeerida materjalid vastavalt Transpordiameti
tüüpnõuetele: „Nõuded
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_te
hnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf>  tehnovõrkude teemaale
paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded).
*	Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud tehnovõrgu
kaugused iseloomulikes kohtades teekatte servast ja/või tee teljest ning
teemaa piirist, avatud kaeve korral ehituskaeviku piirjooned
(asendiplaanil ja tingmärkides), ristisuunalistel kinnistel läbiminekutel
puurimiskaevikute asukohad ja piirjooned ning nende kaugused teekatte
servast, teemaa ja riigitee kaitsevööndi piirid, ristumiste aadressid.

Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi ulatuses välja
tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine meetod), sügavus min
nõuded iga trassi lõigu kohta.

*	Avatud kaevikute (sh puurimiskaevikute) paiknemine ja kaugused ei
vasta Nõuetele. Avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee
nõlva alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte
servale lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m.
Avatud kaeviku serva vähim kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud
nõude täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde
varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1).

*	Projekti materjalidest puudub katete taastamise joonis ning
läbilõiked, esitatud taastamise osa ei vasta Nõuetele. Riigitee teekatendi
konstruktsiooni taastamise projekteerimisel tuleb lähtuda „Tee
ehitusprojektile esitatavad nõuded“ (MKM 09.01.2020 määrus nr 2), tee
ehitamise kvaliteedinõuetest ja projekteerimisnormidest (EhS § 96 lg 3, §
99 lg 4) ning Transpordiameti juhenditest
(https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid).
Avalikult kasutatavatele teedele projekti koostamiseks ja ehitamiseks on
nõutav vastava tegevusala kvalifikatsioon (EhS § 24) ning
projekteerimistingimused riigiteedele annab Transpordiamet.

*	Soovime teada, kas projektiga planeeritakse ka reservtorude
paigaldamist?

*	Palume asendiplaanil kajastatud leppemärgid viia kooskõlla
tingmärkides kajastatuga. Sh kajastada keskpingekaabel tingmärkides.
Tingmärkides kajastada avatud kaeve kontuurid.

*	Asendiplaanil palume märkusena kajastada, et Transpordiametil on
riigitee nr 4 Tallinna-Pärnu-Ikla tee ja riigitee nr 28 lõigus
arendushuvi, mis hõlmab ka kohalikku teed nr 5040060 Orgita - Päädeva
teed. Koostatud „Riigitee nr Tallinn-Pärnu-Ikla (E67) km 62,0-78,5
Päädeva-Konuvere teelõigu eelprojekt“, Projekti koostaja: Selektor Projekt
OÜ, Töö nr: P20014, Eelprojekti staadium.

*	Teega rööpse tehnovõrgu paigaldamine tee muldesse ning avatud
meetodil tee mulde läheduses (nn Nõuetega vastuolus) ei ole lubatav.
Tehnovõrgu paiknemise asukoha ja sügavuse osas järgida Projekti
korrigeerimisel Nõuete tabelis 1 toodud väärtusi. Kas nihutada maakaablite
paiknemine piisavasse kaugusesse või lahendada paigaldamine kinnisel
meetodil.
*	Ulukitara, tagasihüppekoha ning aia asukohas palume tagada
projekteeritavate maakaablite osas, kas nõuetele vastav sügavus või kaugus
(Tabel 1).

*	Asendiplaanil palume antud asukohas kajastada ka juurdepääsutee
paiknemine ning lisada vastavad projekti andmed ka tingmärkidesse.

*	Antud asukohas pole kajastatud kruus katete taastamise osa, lisaks
ei vasta puurimiskaevikute asukohad Transpordiameti nõuetele. Palume
võimalusel lahendada maakaablite paiknemine väljapoole riigitee maaüksust
teisele poole kergliiklusteed.

*	Seletuskirjas palume kajastada riigitee maaüksustele rajatavate
maakaablite minimaalsed sügavuse andmed ja kaitsetorude tugevusandmed
vastavuses Nõuetele.
*	Lisaks palume kajastada seletuskirjas, et Transpordiametil on
riigitee nr 4 Tallinna-Pärnu-Ikla tee ja riigitee nr 28 lõigus arendushuvi
ning koostatud on „Riigitee nr Tallinn-Pärnu-Ikla (E67) km 62,0-78,5
Päädeva-Konuvere teelõigu eelprojekt“, Projekti koostaja: Selektor Projekt
OÜ, Töö nr: P20014, Eelprojekti staadium.
*	Lisaks palume seletuskirjas kajastada, et koostatud „Riigitee nr
Tallinn-Pärnu-Ikla (E67) km 62,0-78,5 Päädeva-Konuvere teelõigu
eelprojekt“, Projekti koostaja: Selektor Projekt OÜ, Töö nr: P20014,
Eelprojekti staadium hõlmab ka kohalikku teed nr 5040060 Orgita - Päädeva
tee ning tehnovõrkude rajamisel tuleb lähtuda Transpordiameti
tüüpnõuetest: „Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“.

*	Seletuskirja palume lisada, et tehnovõrkude teemaale paigaldamisel
on kõrvalekalded kooskõlastatud projektist keelatud.

Lisaks, et Tehnovõrgu riigiteealusele maale paigaldamise korral peab
tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

Lisame juurde, et tehnovõrgu omanikul tuleb võtta tehnorajatise
ümbertõstmise kohustus, mille kulud kannab tehnovõrgu omanik. Vastav
ümbertõstmise kohustus kajastatakse kooskõlastuskirjas ning notariaalses
IKÕ lepingus.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt (allkirjastatult), kas minu
e-mailile või [email-masked] <mailto:[email-masked]>
.

Juhime tähelepanu, et projekti lahenduse osas võib tekkida veel
täiendavaid märkusi.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Pärn Kuno < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, April 1, 2024 8:53 AM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: Rapla maakond, Märjamaa vald, Orgita küla Märjamaa-Ringuta KP
investeering IP4438

Tere,

Saatsin Teile kooskõlastustaotluse. Palun teavitage mis seisus on
menetlemine?

Kuno Pärn

projekteerija

AS Connecto Eesti

Tuisu 19

11314 Tallinn

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

mobiil +372 524 8337

 <http://www.connecto.ee/> www.connecto.ee

From: Pärn Kuno
Sent: Thursday, March 14, 2024 12:52 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Rapla maakond, Märjamaa vald, Orgita küla Märjamaa-Ringuta KP
investeering IP4438

Tere.

Edastan korrigeeritud kooskõlastustaotluse.

Kuno Pärn

projekteerija

AS Connecto Eesti

Tuisu 19

11314 Tallinn

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

mobiil +372 524 8337

 <http://www.connecto.ee/> www.connecto.ee

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, March 11, 2024 1:48 PM
To: Pärn Kuno < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Marge Kelgo < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Rapla maakond, Märjamaa vald, Orgita küla Märjamaa-Ringuta KP
investeering IP4438

Tere

Oleme tutvunud projekti lahendusega ning informeerime, et Transpordiametil
on riigitee nr 4 Tallinna-Pärnu-Ikla tee ja riigitee nr 28 lõigus
arendushuvi. Lisaks on koostatud „Riigitee nr Tallinn-Pärnu-Ikla (E67) km
62,0-78,5 Päädeva-Konuvere teelõigu eelprojekt“, Projekti koostaja:
Selektor Projekt OÜ, Töö nr: P20014, Eelprojekti staadium.

Transpordiameti projekteerimise üksuse projektijuhiks on Marge Kelgo
([email-masked] <mailto:[email-masked]> ).

Antud eelprojektis on käsitletud lisaks riigitee nr 4 lahendusele ka
riigitee nr 28 km 20,5 – 21,50 lahendust ja kohaliku tee nr 5040060
Orgita-Päädeva tee (lähiaadress: Orgita-Päädeva tee L1, tunnus:
50401:001:0888) lahendust.

Esitatud „Märjamaa-Ringuta KP investeering. Orgita, Märjamaa vald, Rapla
MK“ tööst nr IP4438 nähtub, et projektlahenduses pole arvestatud „Riigitee
nr Tallinn-Pärnu-Ikla (E67) km 62,0-78,5 Päädeva-Konuvere teelõigu
eelprojekt“ lahendusega (ulukitara, tagasihüppekoht, kergliiklustee, aed,
Orgita-Päädeva tee jne).

Palume projekti lahenduse koostamisel arvestada „Riigitee nr
Tallinn-Pärnu-Ikla (E67) km 62,0-78,5 Päädeva-Konuvere teelõigu
eelprojekt“ (projekti koostaja: Selektor Projekt OÜ, Töö nr: P20014) ning
pöörduda täpsemate andmete saamiseks vastava projekteerija poole.

Lisame juurde, et hetke hinnangul tuleb tehnovõrgu omanikul võtta
tehnorajatise ümbertõstmise kohustus, mille kulud kannab tehnovõrgu
omanik. Vastav ümbertõstmise kohustus kajastatakse kooskõlastuskirjas ning
notariaalses IKÕ lepingus.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt (allkirjastatult), kas minu
e-mailile või [email-masked] <mailto:[email-masked]>
.

Juhime tähelepanu, et projekti lahenduse osas võib tekkida veel
täiendavaid märkusi.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.